بیمارستان بین المللی تبریز
سامانه های بیمارستان
اطلاعیه ها
اخبار :
  • مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی تبریز با بیان اینکه استخدام این بیمارستان از طریق آزمون صورت خواهد بود، گفت: بیمارستان بین‌المللی تبریز خرداد ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد.شهرام دبیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز از استخدام بیمارستان بین‌المللی تبریز از طریق آزمون خبر داد و اظهار کرد: هیچگونه توصیه و نامه برای استخدام در این بیمارستان ممکن نبوده و تمام پرسنل از طریق آزمون پذیرفته خواهند شد
  • رئیس بیمارستان بینالمللی تبریز اعلام کرد: در فازهای بعدی این بیمارستان ساخت هتل آپارتمان برای اقامت همراهان بیمار در نظر گرفته شده است تا شرایط مطلوب برای همراهان، برای حضور در کنار بیماران خود فراهم شود
  • رئیس بیمارستان بین المللی تبریز از تجهیز این بیمارستان به دستگاه پت اسکن خبر داد و گفت: از طریق تصویربرداری پزشکی هسته ای خواهیم توانست بیماریهای سرطانی را در مراحل اولیه و پیش از پیشرفت ، تشخیص و درمان کنیم
  • بخش انکولوژی و رادیوتراپی بیمارستان بین المللی تبریز روز جمعه هفدهم شهریور ماه با حضور استاندار محترم و آیت الله شبستری و بسیاری از شخصیتهای مهم استان افتتاح شد
  • بخش انکولوژی و رادیوتراپی بیمارستان بین المللی تبریز روز جمعه هفدهم شهریور ماه با حضور استاندار محترم و آیت الله شبستری و بسیاری از شخصیتهای مهم استان افتتاح شد
تازه ترین اخبار بیمارستان
لطفا منتظر بمانید...
آمار سایت

کل اعضاء: 1
کاربران آنلاین: 2
اعضاء آنلاین: 0
کل مطالب: 1
کل بازدید ها: 34917
گواهی استاندارد جهانی

بخش هاي بستري بيمارستان به عنوان عامل حمايتي از خدمات ارائه شده در اتاق عمل از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند.معمولا تنوع خدمات ارائه شده توسط يك بيمارستان به چگونگي پراكندگي و تنوع بخش هاي بستري آن مربوط مي شود.بسياري از خدمات كه بخش هاي بستري فراهم مي آورند ميتواند به بقا يا مرگ بيمار منجر شود. بخش بستري بايد به گونه اي باشد كه عوامل مزاحم از قبيل سر و صدا و گرد و غبار در حداقل ممكن باشد و اتاق هاي بستري بايد طوري طراحي شود كه هر بيمار از تهويه، روشنايي مناسب و كنترل حرارت مطابق استاندارد هاي ملي و مقررات بهداشتي برخوردار باشد كه تمامي اين موارد در بخش بستري بيمارستان بين المللي تبريز كه واقع در ساختماني جداگانه است مدنظر گرفته شده است.

خدمات بخش

بخش بستري اين بيمارستان در ساختمان 4طبقه C قرار دارد و شامل 8 بخش بستري به شرح زير مي باشد:

• بستري زنان و بستري كودكان : واقع در بال شرقي و بال غربي طبقه اول ساختمان C
• بستري جراحي و بستري POST I.CU ,POST C.C.U : واقع در بال شرقي وبال غربي طبقه دوم ساختمان C
• بستري داخلي و بستري جراحي : واقع در بال شرقي و بال غربي طبقه سوم ساختمان C
• بستري داخلي و بستري VIP : واقع در بال شرقي و بال غربي طبقه چهارم ساختمان C

هر بخش بستري شامل 20 اتاق تك تختي با آخرين امكانات مراقبتي و رفاهي مي باشد كه با حظور پزشكان و پرستاران مجرب و دلسوز آماده ارائه خدمات به بيماران مي باشد. همچنين لازم به ذكر است كه در بخش VIP ، در كنار اتاق بيمار يك اتاق با تمام امكانات براي همراه بيمار در نظر گرفته شده است.

اسامی پزشکان


لطفا پزشک مورد نظر را انتخاب نمایید
با راه اندازي بخش راديوتراپي انكولوژي بيمارستان بين المللي تبريز از پاييز سال 91 ، اين بيمارستان به بيمه هاي زير قرار داد دارد كه با راه اندازي كامل بيمارستان بيمه هاي تحت پوشش نيز افزايش پيدا خواهد كرد.


 
راهنمای مراجعین
منشور حقوق بیمار

منشور حقوق بيمار

 

منشور حقوق بيمار

1- بيمار حق دارد در اسرع وقت درمان و مراقبت مطلوب موثر و همراه با احترام كامل را بدون توجه به عوامل نژادي ، فرهنگي و مذهبي از گروه درمان انتظار داشته باشد .

2- بيمار حق دارد محل بستري ، پزشك ، پرستار و ساير اعضاي گروه معالج خود را در صورت تمايل بشناسد .

3- بيمار حق دارد در خصوص مراحل تشخيص، درمان و سير پيشرفت بيماري خود اطلاعات ضروري را شخصاً و يا در صورت مايل از طريق يكي از بستگان از پزشك معالج درخواست نمايد . به طوري كه در فوريت هاي پزشكي اين امر نبايد منجر به تاخير در ادامه درمان و يا تهديد جاني بيماري گردد .

4- بيمار حق دارد قبل از معاينات و يا اجراي درمان، اطلاعات ضروري در خصوص عوارض احتمالي و يا كاربرد ساير روش ها را در حد درك خود از پزشك معالج دريافت و در انتخاب ؟؟ نهايي درمان مشاركت نمايد .

5- بيمار حق دارد در صورت تمايل شخصي و عدم تهديد سلامتي آحاد جامعه طبق موازين قانوني رضايت شخصي خود از خاتمه درمان را اعلام و يا به ديگر مراكز درماني مراجعه نمايد .

6- بيمار حق دارد جهت حفظ حريم شخصي خود از محرمانه ماندن محتواي پرونده پزشكي، نتايج معاينات و مشاوره هاي باليني جز در مواردي كه بر اساس وظايف قانوني از گروه معالج اعلام صورت مي گيرد، اطمينان حاصل نمايد.

  7- بيمار حق دارد از رازي داري پزشك و ديگر اعضاي تيم معالج خود ؟؟ به طور باليني افرادي كه مستقيماً بر روند درمان شركت ندارند، موكول به كسب اجازه بيمار خواهد بود.

8- بيمار حق دارد از دسترسي به پزشك معالج و ديگر اعضاي اصلي گروه معالج در طول مدت بستري انتقال و پس از ترخيص اطمينان حاصل نمايد .

 

منشورحقوق بيمار در ايران

 

بينش و ارزش

يكايك افراد جامعه متعهد به حفظ و احترام به كرامت انسان ها مي باشند.اين امر در شرايط بيماري از اهميت ويژه اي برخوردار است. بر اساس قانون اساسي توجه به كرامت والاي انساني از اصول پايه نظام جمهوري اسلامي بوده ، دولت موظف است خدمات بهداشتي‌ - درماني را براي يكايك افراد كشور تأمين كند. بر اين اساس ارائه خدمات سلامت بايد عادلانه و مبتني بر احترام به حقوق و رعايت كرامت انساني بيماران صورت پذيرد .

اين منشور با توجه به ارزشهاي والاي انساني و مبتني بر فرهنگ اسلامي و ايراني و بر پايه برابري كرامت ذاتي تمامي گيرندگان خدمات سلامت و با هدف حفظ ، ارتقا و تحكيم رابطه انساني ميان ارائه كنندگان و گيرندگان خدمات سلامت تنظيم شده است .

 

حقوق بيمار

1-دريافت مطلوب خدمات سلامت حق بيمار است .

-ارائه خدمات سلامت بايد :

1-1)شايسته شان و منزلت انسان و با احترام به ارزش‌ها، اعتقادات فرهنگي و مذهبي باشد ؛

2-1)بر پايه‌ي صداقت، انصاف،ادب و همراه با مهرباني باشد ؛

3-1)فارغ از هرگونه تبعيض از جمله قومي، فرهنگي، مذهبي، نوع بيماري و جنسيتي باشد ؛

4-1)بر اساس دانش روز باشد ؛

5-1)مبتني بر برتري منافع بيمار باشد ؛

6-1)در مورد توزيع منابع سلامت مبتني بر عدالت و اولويت هاي درماني بيماران‌ باشد ؛

7-1)مبتني بر هماهنگي اركان مراقبت اعم از پيشگيري، تشخيص، درمان و توانبخشي باشد ؛

8-1)به همراه تامين كليه امكانات رفاهي پايه و ضروري و به دور از تحميل درد و رنج و محدوديت‌هاي غيرضروري باشد ؛

9-1)توجه ويژه‌اي به حقوق گروه‌هاي آسيب‌پذير جامعه از جمله كودكان،زنان باردار، سالمندان، بيماران رواني، زندانيان، معلولان ذهني و جسمي و افراد بدون سرپرست داشته باشد ؛

10-1)در سريع‌ترين زمان ممكن و با احترام به وقت بيمار باشد ؛

11-1)با در نظر گرفتن متغيرهايي چون زبان، سن و جنس گيرندگان خدمت باشد ؛

12-1)در مراقبت‌هاي ضروري و فوري (اورژانس)، بدون توجه به تأمين هزينه‌ي آن صورت گيرد. در موارد غيرفوري(الكتيو) بر اساس ضوابط تعريف شده باشد ؛

13-1)در مراقبت‌هاي ضروري و فوري (اورژانس)، در صورتي كه ارائه خدمات مناسب ممكن نباشد، لازم است پس از ارائه‌ي خدمات ضروري و توضيحات لازم، زمينه انتقال بيمار به واحد مجهز فراهم گردد؛

14-1)در مراحل پاياني حيات كه وضعيت بيماري غير قابل برگشت و مرگ بيمار قريب الوقوع مي باشد با هدف حفظ آسايش وي ارائه گردد. منظور از آسايش كاهش درد و رنج بيمار، توجه به نيازهاي رواني، اجتماعي، معنوي و عاطفي وي و خانواده‌اش در زمان احتضار مي‌باشد. بيماردر حال احتضار حق دارد در آخرين لحظات زندگي خويش با فردي كه مي‌خواهد همراه گردد .

2-اطلاعات بايد به نحو مطلوب و به ميزان كافي در اختيار بيمار قرار گيرد .

1-2)محتواي اطلاعات بايد شامل موارد ذيل باشد :

1-2-2)مفاد منشور حقوق بيمار در زمان پذيرش ؛

2-1-2)ضوابط و هزينه‌هاي قابل پيش بيني بيمارستان اعم از خدمات درماني و غير درماني و ضوابط بيمه و معرفي سيستم هاي حمايتي در زمان پذيرش ؛

3-1-2)نام، مسؤوليت و رتبه‌ي حرفه‌اي اعضاي گروه پزشكي مسئول ارائه مراقبت از جمله پزشك، پرستار و دانشجو و ارتباط حرفه‌اي آن‌ها با يكديگر؛

4-1-2)روش‌هاي تشخيصي و درماني و نقاط ضعف و قوت هر روش و عوارض احتمالي آن ، تشخيص بيماري، پيش آگهي و عوارض آن و نيز كليه‌ي اطلاعات تأثير‌گذار در روند تصميم‌گيري بيمار ؛

5-1-2)نحوه‌ي دسترسي به پزشك معالج و اعضاي اصلي گروه پزشكي در طول درمان ؛

6-1-2)كليه‌ي اقداماتي كه ماهيت پژوهشي دارند .

7-1-2)ارائه آموزش‌هاي ضروري براي استمرار درمان ؛

2-2نحوه‌ي ارائه اطلاعات بايد به صورت ذيل باشد :

1-2-2)اطلاعات بايد در زمان مناسب و متناسب با شرايط بيمار از جمله اضطراب و درد و ويژگي‌هاي فردي وي از جمله زبان، تحصيلات و توان درك در اختيار وي قرار گيرد، مگر اين‌كه :

- تأخير در شروع درمان به واسطه‌ي ارائه‌ي اطلاعات فوق سبب آسيب به بيمار گردد؛ (در اين صورت انتقال اطلاعات پس از اقدام ضروري، در اولين زمان مناسب بايد انجام شود .)

- بيمار علي‌رغم اطلاع از حق دريافت اطلاعات، از اين امر امتناع نمايد كه در اين صورت بايد خواست بيمار محترم شمرده شود، مگر اين‌كه عدم اطلاع بيمار، وي يا سايرين را در معرض خطر جدي قرار دهد ؛

2-2-2)بيمار مي‌تواند به كليه‌ي اطلاعات ثبت‌شده در پرونده‌ي باليني خود دسترسي داشته باشد و تصوير آن ‌را دريافت نموده و تصحيح اشتباهات مندرج در آن را درخواست نمايد .

3- حق انتخاب و تصميم‌گيري آزادانه بيمار در دريافت خدمات سلامت بايد محترم شمرده شود .

1-3)محدوده انتخاب و تصميم‌گيري درباره موارد ذيل مي‌باشد :

1-1-3)انتخاب پزشك معالج و مركز ارائه‌كننده‌ي خدمات سلامت در چارچوب ضوابط ؛

2-1-3)انتخاب و نظر خواهي از پزشك دوم به عنوان مشاور ؛

3-1-3) شركت يا عدم شركت درهر گونه پژوهش، با اطمينان از اينكه تصميم‌گيري وي تأثيري در تداوم و نحوه دريافت خدمات سلامت نخواهد داشت ؛

4-1-3)قبول يا رد درمان هاي پيشنهادي پس از آگاهي از عوارض احتمالي ناشي از پذيرش يا رد آن مگر در موارد خودكشي يا مواردي كه امتناع از درمان شخص ديگري را در معرض خطر جدي قرار مي‌دهد؛

5-1-3)اعلام نظر قبلي بيمار در مورد اقدامات درماني آتي در زماني كه بيمار واجد ظرفيت تصميم‌گيري مي‌باشد ثبت و به‌عنوان راهنماي اقدامات پزشكي در زمان فقدان ظرفيت تصميم‌گيري وي با رعايت موازين قانوني مد نظر ارائه كنندگان خدمات سلامت و تصميم‌گيرنده جايگزين بيمار قرار گيرد .

2-3)شرايط انتخاب و تصميم‌گيري شامل موارد ذيل مي‌باشد :

1-2-3)انتخاب و تصميم‌گيري بيمار بايد آزادانه و آگاهانه ، مبتني بر دريافت اطلاعات كافي و جامع (مذكور در بند دوم) باشد ؛

2-2-3)پس از ارائه اطلاعات، زمان لازم و كافي به بيمار جهت تصميم‌گيري و انتخاب داده شود .

4-ارائه خدمات سلامت بايد مبتني بر احترام به حريم خصوصي بيمار(حق خلوت) و رعايت اصل رازداري باشد .

1-4)رعايت اصل رازداري راجع به كليه‌ي اطلاعات مربوط به بيمار الزامي است مگر در مواردي كه قانون آن را استثنا كرده باشد ؛

2-4)در كليه‌ي مراحل مراقبت اعم از تشخيصي و درماني بايد به حريم خصوصي بيمار احترام گذاشته شود. ضروري است بدين منظوركليه‌ي امكانات لازم جهت تضمين حريم خصوصي بيمار فراهم گردد؛

3-4)فقط بيمار و گروه درماني و افراد مجاز از طرف بيمار و افرادي كه به حكم قانون مجاز تلقي مي‌شوند ميتوانند به اطلاعات دسترسي داشته باشند؛

4-4)بيمار حق دارد در مراحل تشخيصي از جمله معاينات، فرد معتمد خود را همراه داشته باشد. همراهي يكي از والدين كودك در تمام مراحل درمان حق كودك مي باشد مگر اينكه اين امر بر خلاف ضرورت‌هاي پزشكي باشد.

5-دسترسي به نظام كارآمد رسيدگي به شكايات حق بيمار است .

1-5) هر بيمار حق دارد در صورت ادعاي نقض حقوق خود كه موضوع اين منشور است، بدون اختلال در كيفيت دريافت خدمات سلامت به مقامات ذي صلاح شكايت نمايد ؛

2-5)بيماران حق دارند از نحوه رسيدگي و نتايج شكايت خود آگاه شوند ؛

3-5)خسارت ناشي از خطاي ارائه كنندگان خدمات سلامت بايد پس از رسيدگي و اثبات مطابق مقررات در كوتاه‌ترين زمان ممكن جبران شود .

در اجراي مفاد اين منشور در صورتي كه بيمار به هر دليلي فاقد ظرفيت تصميم‌گيري باشد، اعمال كليه‌ي حقوق بيمار- مذكور در اين منشور- بر عهده‌ي تصميم‌گيرنده‌ي قانوني جايگزين خواهد بود. البته چنان‌چه تصميم‌گيرنده‌ي جايگزين بر خلاف نظر پزشك، مانع درمان بيمار شود، پزشك مي‌تواند از طريق مراجع ذيربط درخواست تجديد نظر در تصميم‌گيري را بنمايد .

چنان‌چه بيماري كه فاقد ظرفيت كافي براي تصميم‌گيري است، اما ميتواند در بخشي از روند درمان معقولانه تصميم بگيرد، بايد تصميم او محترم شمرده شود.

 

منبع: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی،شورای سیاست گذاری سلامت.

 
برنامه انکال پزشکان متخصص بیهوشی مهر 93
تمامی حقوق متعلق به این سايت برای بیمارستان بین المللی تبریز محفوظ می باشد Power By Homavand Portal